Saturday, August 18, 2007

حكاوي وسط البلد


بجد مش عارف ايه اللي طلعها في دماغي و خلاني اقرر اني اخبط في الحلل و اكتب الفضايح دي كلها
.. بصراحة كده انا هفتح معاكم سيرة فيها قصص و حكايات عن ناس اعرفهم ويعرفوني كويس قوي
بس مش هقول اسمائهم الحقيقة علشان مابحبش الجرس
بس انا متاكد ان لو حد منهم قري الكلام ده و اكتشف ان هو المقصود هيتصدم لانهم اكيد مايتخيلوش ان فيه حد يعرف عنهم الكلام ده
علي العموم انا هتكالم و هاحكي و مش مستني منكم غير تعليقاتكم و ارائكم في كل شخصية و الاحداث
.. استنوني بس كل يوم سبت
و هنقول سوي احلي كلام مع ناس من بلدنا
انا هتكالم ، مش علشان انا بحب الفضايح .. لكن علشان انا تعبت من الكدب و الخداع و النفاق اللي في بلدنا كل اللي هعمله اني هعري الناس و هشيل الماسكات علشان حقيتنا تبان

7 comments:

Egyptiana Trapped Soul said...

ايه رايك تبدأ بنفسك
وتقول الى مش عاجبك والغلطات الى مش عايز تكررها

اعتقد قبل ان نحاكم الاخرين يجب ان نحاكم انفسنا ... حتى نتطهرمن اى ذنب وعندها يحق لنا اى شئ

ولا ايه؟؟؟

Anonymous said...

عزيزي الشيطان يعظ

اتفق مع العزيزه ميس ايجيبسيانا قل ان نشير الي اخطاء الاخرين علينا ان نبدأ بأنفسنا حتي لا نكرر اخطاؤنا
اعتقد اذا استفدنا من وقتنا في تطهير انفسنا من اي خطأ قد نكون بنرتكبه عن عمد لن نجد وقت لدينا للحكم علي الاخرين
و لا انت شايف ايه؟

AMRO .O. ABDELHALIM said...

هاى
على فكرة انا كنت عايز افضحهم ذيك كدا، بس لقيت المسئلة دى صعبة شوية، لانك هتضطر تكشف عن جزء منك، يمكنت يكون دا مش مهم بالنسبالك، لكن حسب ظروف كل واحد، عموما هى فكرة جميلة وكل الناس بتحب تقرا الفضايح
المدونة جميلة و بعد اذنك اسمحلى ازورك مرات اخرى

Heart Beat said...

عزيزي الشيطان يعظ

شوف يا سيدي لو هاتكتب عن الفضايح دي و كان ليك دور فيها يعني شاركت فيها مش بس كنت شاهد عليها احكي كمان عن اللي حصل معاك

و في انتظار الكثير من الحقائق و القليل من الفضائح

على رأي سونيا سليم الرقاصة يعني

citizenragab said...

هههههههههه
انا علي عكس الناس اللي قبلي كلهم


نفسي احس انك فاهم اللي حواليك



في انتظار فضايح وسط البلد علي احر من الجمر ياصديقي

human said...

دى اول مرو اعدى هنا
لكن مدونتك عجبتنى فعلا

Mirage said...

ايه ياعم ده

فين فضايح وسط البلد واستنونى كل سبت ومش استنونى كل سبت


ما تحكى ياعم

انا قاعد تلات اسابيع مستنيك اهو ومشوفتش لا ابيض ولا اسود